Situationsanalyse – få overblik over jeres kommunikation og markedsføring

Kend jeres målgrupper, deres interesser og deres opfattelse af jer

Er du ansvarlig for virksomhedens kommunikation, markedsføring eller salg, kan du få en præcis viden at navigere efter i det daglige gennem en situationsanalyse fra Line-of-Sight.

En situationsanalyse fra Line-of-Sight viser, hvordan kunder og andre interessenter:

  1. interesserer sig for jer
  2. gerne vil kommunikere med jer
  3. har kendskab til jer – og hvad de husker
  4. hidtil har fået viden om jer
  5. opfatter jeres image, troværdighed og kundetilfredshed.

Situationsanalysen

Situationsanalysen bygger på en survey, som det kun tager fem minutter af jeres interessenters tid at udfylde og nogle få timer af jeres egen at sætte i gang.

I får situationsanalysens resultat som en velskrevet rapport fyldt med tabeller og grafikker. Dermed giver situationsanalysen jer et værktøj, som gør det lettere at træffe effektive og velbegrundede beslutninger – og dele den viden internt i ledelsen og blandt medarbejderne. I kan meningsfyldt og præcist sætte mål for, hvorledes I vil justere eller ændre jeres kommunikation og markedsføring, så I får mere værdi af jeres forbrug af tid og penge.

En meget mere præcis viden

De fleste virksomheder har en god fornemmelse for, hvordan de bedst kommuniker med deres omverden. Men får man sat fakta, tal og niveauer på, bliver det meget mere præcist – og der vil erfaringsmæssigt altid være overraskelser gemt i analyseresultaterne.

Et fagligt højt niveau i spørgeskemaets udformning sikrer, at I får så mange besvarelser som muligt – og dermed en repræsentativ og dækkende viden.

Byg et ekstra internt modul på

Har I brug for at få sat fokus på en del af organisationen, kan situationsanalysen udvides med et internt modul, som giver jer et faktabaseret external view uden internt bias på den del af organisationen, I vælger at fokusere på. Det kan eksempelvis være de ledende medarbejdere, eller det kan være medarbejdere, som repræsenterer et udsnit af virksomhedens kompetencer og funktioner.

Denne interne analyse giver et billede af, hvorvidt organisationen kommunikerer og brander jeres virksomhed homogent eksternt. Dermed viser den, hvor ledelsen og kommunikationsfunktion i særlig grad har behov for attention på organisationen internt.

Hvis I vil vide mere: Giv Line-of-Sight et ring, hvis I vil se et eksempel på en situationsanalyse.

Læs mere: Ibsen Photonics: Vi ved nu, hvad der er pengene værd.

Læs mere: Hvis du har brug for en analyse.