PR skaffede kunder til ny juridisk tjeneste

”Da vi lancerede vores nye onlinetjeneste TestaViva gik vi fra næsten nul til 31.000 besøgende og 4.000 nyoprettede brugere på 6 uger. Det er effekten af et pressearbejde, som Kim Schaumann fra Line-of-Sight har stået for. Uden ham var det ikke lykkes at få TestaViva omtalt i så mange medier, som vi fik. Det er tydeligt, at Kim er superskarp og har stor erfaring som kommunikationsrådgiver. Da vi midt i processen måtte ændre planer, var Kim også lynhurtig til at sadle om. Vi har følt os meget trygge ved at have Kim som kommunikationsrådgiver.”

Niklas Marschall, bestyrelsesformand i TestaViva og adm. dir. for KMD Venture.

Opgaven:

Folkene bag TestaViva manglede både kunder og kendskab, da de var klar til at lancere et tilbud om en ny gratis onlinetjeneste til ægtepagt, samejekontrakt, testamente og andre juridiske dokumenter. Som ukendt startup var det TestaVivas behov at få et brand og blive kendt i markedet. Line-of-Sights løsning blev en traditionel bred PR-indsats efter en forudgående dialog med branchens centrale aktører. Den forudgående dialog stod dels Line-of-Sight, dels TestaViva og virksomhedens stiftere for. Da tjenesten blev lanceret i medierne, fik TestaViva 36 omtaler i avisernes trykte udgaver, 39 omtaler i avisernes online-udgaver og de elektroniske medier og 4 nyhedsindslag i DR’s forskellige radionyhedsudsendelser. Som et led i lanceringen har Line-of-Sight udviklet budskaber og kortlagt interessenter i en PR- og kommunikationsplan, som også sikrede koordination af kommunikationen fra TestaVivas stiftere, Arbejdernes Landsbank, KMD Venture og KRING Innovation.

Læs mere: Presse og sociale medier.

Læs mere: Besøg TestaVivas hjemmeside her.