Ny hjemmeside til fiberoptisk startup

Gennemgribende fornyelse af nødlidende hjemmeside

”Med en hjemmeside, som klart beskriver vores forretning og målsætning har Kim leveret den første sammenhængende kommunikation mellem vores virksomhed og mange interessenter. Kim trådte til i sommeren 2018, og skabte med udgangspunkt i vores eksisterende hastigt sammenflikkede og nødlidende hjemmeside en helt ny hjemmeside. Med grundige interviews og undersøgelser satte han sig på kort tid ind i virksomhedens mål og retning og udviklede en plan for en gennemgribende fornyelse af Bifrost Communications’ hjemmeside, som vi er overordentlig tilfredse med. Samarbejdet med Kim har været nemt, og han har beskrevet hele ideen med vores virksomhed og produkt betydeligt mere klart, end vi selv kunne. Vi har fået en hjemmeside, som kommunikerer letforståeligt, interessevækkende og præcist, og sproget er et ubesværet engelsk. Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet med Kim om vores kommunikation og branding fremover.”

Bo Pedersen, CEO Bifrost Communications.

Opgaven:

Tre år efter grundlæggelsen var det i sommeren 2018 vigtigt for virksomheden bag opfindelsen af en ny og revolutionerende fiberoptisk bredbåndsteknologi, Bifrost Communications, at nå længere ud til potentielle kunder og andre interessenter. Starten havde været succesfuld, og Bifrost havde skabt god kontakt til de nærmeste og mest oplagte producenter, aftagere og standardiseringsorganisationer i den globale fiberoptiske industri – samt ikke mindst til de investorer, som er livsvigtige for enhver startup. Virksomhedens kommunikation til markedet bestod i en summarisk hjemmeside, der savnede konsistens og var svær at forstå, så der var brug for en komplet fornyelse. Line-of-Sight’s opgave var at etablere en hjemmeside med en letforståelig og overbevisende fortælling om virksomheden, som skulle nå ud til potentielle kunder og til en bredere kreds af interessenter. Fortællingen skulle både kunne forstås af den almindelige offentlighed og af virksomhedens interessenter i en teknisk og stærkt specialiseret industri. Det primære formål var at understøtte en udvidelse af markedet. Næste trin var en markedsføring af Bifrost Communications i flere kanaler (SoMe, pressen og et nyhedsbrev) med nyheder og synspunkter, der logisk og klart understøtter virksomhedens fortælling om, at den har en revolutionerende ny teknologi, som virker og er klar til det globale massemarked. Line-of-Sight brugte halvanden måned på at analysere og forstå Bifrosts markedsposition og produkt og på at udarbejde en totalt fornyet hjemmeside samt at lave de første tre nyheder om virksomheden.

Læs mere: Se hjemmesiden for Bifrost Communications her. (Nødlidende da kunden desværre er løbet tør for finansiering).

Læs mere: Hjemmeside for KIAtec, som Line-of-Sight har udviklet fra bunden.

Læs mere: En hjemmeside bør beskrive jeres ide og produkt glasklart.