Kommunikationsplan og PR-indsats for regionalkontor

“Kim skal have maksimalt pointtal for sin kreativitet og evne til at komme med gennemførlige forslag. Samtidig har han konsekvent haft hands on og eksekveret i såvel stort som småt. Resultatet har virkelig været godt, og vi har været meget trygge ved Kim som kommunikationspartner.”

Tom Heron, NIRAS’ Aarhus-direktør med koncernansvar for forretningsområderne energi, vand, miljø og informatik.

Opgaven:

Den rådgivende ingeniørvirksomhed NIRAS’ Aarhuskontor var vokset ud af de eksisterende rammer. Derfor flyttede virksomheden i november 2016 ind i nyt, egenprojekteret domicil. Samtidig fik virksomheden ny koncerndirektør med base i Aarhus. Opgaven lød på at sætte NIRAS på landkortet som en vigtig østjysk spiller ved at skabe opmærksomhed og interesse blandt venner af huset for at deltage i en festlig reception, der markerede den dobbelte begivenhed. Løsningen blev skabt på baggrund af research og udvikling af en række budskaber om NIRAS’ nye hus, nye direktør og virksomhedens position i Aarhus. Til opgaven hørte også praktisk bistand og ideer til afviklingen af receptionen – lige fra fremstilling og udsendelse af invitation til opstilling af scene. Pressearbejdet medførte omtale i Jyllands-Posten, Aarhus Stiftstidende og en række mindre lokalaviser. Det var første gang i ti år, at medierne viste interesse for NIRAS som lokalt forankret virksomhed i Aarhus, og nu har Aarhuskontoret en platform – en historie – som kontoret kan kommunikere ud fra fremover.