Klik linkene og se hvad kunderne siger

Markedsføring af ny dansk virksomhed – 36 omtaler i avisernes trykte udgaver, 39 omtaler i avisernes online-udgaver og de elektroniske medier og 4 nyhedsindslag i DR’s forskellige radionyhedsudsendelser. Det var resultatet af en PR-kampagne for den før kampagnen ukendte startup TestaViva.

Viden til markant forbedring af kommunikation og service – En kundeanalyse med en høj svarprocent på 77 gav optimale muligheder for Sparinvest for at krydse data og opnå viden med en lille statistisk usikkerhed. Medio 2017 stod Sparinvest med en meget præcis opdateret viden om, hvorledes kommunikation og service skulle forbedres.

Branding i Norge gennem ny norsk hjemmeside – Den ny norske hjemmeside blev lanceret i 2016 og løste behovet for at have et anker i en norsk branding af NIRAS. Samtidig fastholdt hjemmesiden den vigtige historie om de norske rødder og skabte en platform for en forstærket markedsføring af alle NIRAS’ ydelser på det norske marked – også af ydelser som endnu ikke havde fået fodfæste i Norge.

Kampagne for at skaffe ingeniører til Holbæk – Kampagnen blev så stor en succes, at den kunne aflyses et halvt år før end forventet. Da havde Holbæk-kontoret ansat tre personer. Afgørende for kandidaternes valg af Holbæk-kontoret var, at de af portrætterne kunne se, at kontorets øvrige medarbejdere havde spændende job. Bannerannonce-kampagnen kostede mindre end en enkelt stor jobannonce i Ingeniøren.

International markedsføring af offshore vind-energi – Løsningen blev et nyt særligt hjemmesideområde og en brochure, som beskrev NIRAS’ ydelser og fortalte historien om NIRAS’ position. Denne fortælling blev bragt i spil gennem en løbende produktion af nyheder, som blev distribueret internationalt til industriens centrale medier støttet af en ny kanal, Twitter.

Kommunikationsplan og PR-indsats for regionalkontor – Pressearbejdet medførte omtale i Jyllands-Posten, Aarhus Stiftstidende og en række mindre lokalaviser. Det var første gang i ti år, at medierne viste interesse for NIRAS som lokalt forankret virksomhed i Aarhus, og nu har Aarhuskontoret en platform – en historie – som kontoret kan kommunikere ud fra fremover.

Læs mere: Det kan I få hjælp til.