Selv om de nye og gamle medier er meget forskellige, er der alligevel fællestræk

De er hurtige. Spin og irrelevant kommunikation bliver gennemskuet eller overset. Det kræver korte og klare budskaber at trænge igennem, og budskaberne skal være relevante i forhold til det, der er dagsordenen.

Journalisterne og deres medier er forskellige

Vil I selv sætte dagsordenen, kræver det nøje forberedelse og den rette timing.

Gennemslagskraft i pressen kræver respekt for journalisternes måde at arbejde på og flair for, hvad der gør jeres budskab til en god historie.

Pressens medier er forskellige, og det er journalisterne også. En god historie er ikke det samme fra medie til medie og fra journalist til journalist. Line-of-Sight hjælper jer til at navigere i forhold til de traditionelle medier og få gennemslagskraft.

De sociale medier er også forskellige

Gennemslagskraft i de sociale medier er også afhængig af, hvilket medie der er tale om, og hvad der er dagsordenen. Det, der passer fint til LinkedIn, passer måske slet ikke til Facebook eller Snapchat. Noget passer kun til Instagram, mens Twitter har sin helt egen tone og YouTube og SlideShare er noget for sig.

Fordi der er så mange medier, både nye og gamle, og fordi medieforbrugernes præferancer er så forskellige, er gennemslagskraft lig med at være til stede i flere medier. Line-of-Sight hjælper jer til at navigere i forhold til både de nye og gamle medier og få gennemslagskraft begge steder.

Start med de traditionelle medier

Taler vi branding af en virksomhed eller organisation, handler det om at opretholde et kommunikationsttryk. At være kontinuerligt til stede i flere kanaler. At have et godt eksekveret news flow med udgangspunkt i en klar historiefortælling.

Med mindre I allerede har velfungerende sociale mediekanaler, så start med de traditionelle medier, dvs. pressen. Det er alligevel er her, de fleste nyheder kommer fra og spreder sig til de sociale medier.

Overvej at investere i sociale kanaler

På længere sigt bør I overveje at bygge velfungerende sociale medie-kanaler op. Men det tager tid og kræver en klar strategi og en konsekvent eksekvering. Til gengæld er værdien af at have sine egne kanaler og ikke være afhængig af pressen nærmest uvurderlig.

Når det skal gå hurtigt: Forstå din målgruppe bedre.